torsdag 5 augusti 2010

"Man tager vad man haver- krans"

Idag har jag bakat en vetekrans för första gången i mitt liv.

När jag var och handlade jäst och mjölk imorse så var jag övertygad om att jag hade allt annat hemma. Det hade jag inte.

Det började med att jag hade för lite ägg, så det fick bli en halv sats.

Sen när jag tog fram min mjölburk så var där typ bara 4 dl kvar. Så jag improviserade och tog hälften vetemjöl och hälften rågmjöl.

Men det slutade inte där.

För sen hade jag starkt för mig att jag hade mandelmassa hemma, men det var rosa och grön marsipan :) men jag tog det iaf. Men jag tyckte att det såg lite torfigt ut, så jag smällde till med lite margarin, socker och kanel med :)

Efter mycket om och men så blev det en krans...

... TaDaa!!




Så om ni vågar äta av min improviserade krans så är får ni komma på fika! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar