torsdag 9 september 2010

Det blir aldrig som man tänkt sig

Igår fick Jimmy ett samtal från prästen från Hammarlövs församling.

Han hade inte så himla bra nyheter. Fastän vi bokade Fuglie kyrka redan i juli i år, så spelar det ingen roll. För nu ska de renovera kyrkan under tiden april- september nästa år!

Vad gör vi nu då?

Jag har alltid tänkt att " när jag gifter mig, ska jag gifta mig i Fuglie kyrka."

Allt är ju redan bokat, präst, kantor, lokal och band till festen!

Vi vill gifta oss när vi har planerat. Ska vi (mest jag) kunna ändra mitt tankesätt och kunna tänka mig en annan kyrka!? Vilken?

De första som ploppar upp är:

V. Alstad kyrka (där har jag haft alla mina skolavslutningar i låg och mellanstadiet)

V. Tommarps kyrka (ligger i Hammarslövs församling iaf.)

Stora Slågarps kyrka (för jag har sjungit med kören där och den är liten och fin)

Jimmy och jag får ta oss en seriös funderare över helgen sen får vi bestämma oss hur vi vill göra...

2 kommentarer:

  1. Åh vad tråkigt :( Jag förstår att du/ni känner er jätteledsna. Det är jobbigt att behöva tänka om när man haft en tanke under väldigt lång tid. Hoppas ni hittar ett annat alternativ, och något jag kan lova dig är att det i slutändan kommer kännas som den perfekta dagen oavsett små eller stora förändringar som sker under vägens gång. Kram!

    SvaraRadera
  2. Det känns så taskigt... :( Men visst löser vi det honey? Älskar dig så. Puss!

    SvaraRadera