onsdag 26 december 2012

Julafton

Firades i Steglarp tillsammans med min familj och Anita och Tommy.

Började dagen med frukost, följt av sista avsnittet av julkalendern. Därefter gjorde pappa och jag ljusstaken till bordet. Innan det var dags att göra mig julfin så gjorde jag Jansons.

Vi fick sett Kalle ankas jul. Sedan körde jag och hämtade Anita och Tommy. När vi var hemma igen så var det dags att äta all god julmat! Fast i år var jag konstigt nog mest sugen på gröten... Yummie!

Lagom till Karl-Bertil Jonssons julafton hade vi ätit färdigt. Efteråt var det dags för julklappsutdelning!
Jag fick så mycket fint! tusen tack för allt! och övriga familj verkade bli glada för sina presenter.
Jag är helt impad över min grymma pappa som själv hade tillverkat ett set med verktyg till vår öppna spis!

Det blev en väldigt mysig julafton, tiden gick helt för fort och jag har alltid så svårt att inse att nu är verkligen julen över...

Har tänkt mycket på hur nästa jul, att då kommer det helt plötsligt finnas en liten till i våra liv. Det som vi nu bara kallar ärtan, som jag känner sparka varje dag men som vi inte har den blekaste aning om vem det är och hur den kommer se ut. Fy så spännande!























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar