söndag 15 november 2009

Min födelsedagsfest!

Så blev det lördag och dags för min födelsedagsfest. Jag hade turen att få ha festen hemma hos mina föräldrar där det finns lite mer plats. Klockan åtta var jag ute i Steglarp och började göra maten. En paus fick jag när mamma kom hem från jobb. Då fikade vi goda bullar, och jag fick presenter av familjen. De är helt för snälla emot mig, och jag fick så mycket fint!

Av mamma och pappa fick jag en magisk ficus där det växte ett kuvert med ett presentkort på mobilia, och ett presentkort på en ryggmassage! Inte nog med det så fick jag en supermysig morgonrock, en lila fleece och ett tårtfat.

Av brodern fick jag en rejäl gjutjärnsgryta, återigen, helt för mycket och en väldigt fin present!





Klockan 18:00 kom gästerna. Totalt blev vi 28 stycken, och det var så kul att så många kunde komma! Först bjöd jag på välkomstdrink, sen var det dags för mat. Jag hade gjort en buffé med pajer, pastasallader, prioger och bröd. Till maten hade jag med Jimmys hjälp gjort en liten frågesport. Kul att se när alla funderade på vad "huvudvåld" kan vara för stad.

Sen var det tårta och kaffe. Det blev två prinsesstårtor och två kladdkakor.Alla gästerna sjöng för mig, så att jag blev helt rörd!

Efter tårtan öppnade jag alla fina presenter jag hade fått, helt galet! Jag fick marrimekko skålar, tårtfat, presentkort, pengar, hårfön, servetter, kokbok och jättefina blommor! Tack så hemskt mycket!

Det var en jättelyckad kväll, och en underbar födelsedag.
















1 kommentar:

  1. Hej Annika!Tack för en trevlig kväll. Allt var så gott.Kul att du blev nöjd med allt o att Jimmy kan överraska dej så!Kramis

    SvaraRadera