onsdag 30 december 2009

Ensam hemma

Hej!

Ja, nu är jag själv hemma. Jimmy är hos sin kompis Simon.

Känns lite konstigt samtidigt som det är lite skönt att vara själv ett tag. Innan bodde jag ju själv och var van att tex laga mat till bara mig själv.  Man vänjer ju sig ganska fort vid att vara två :)

Men jag gjorde jättegod mat idag! receptet hittade jag i min nya kokbok.  Det var en sallad med päron, ost, valnötter, rädisor, ruccola och vinäger.  Jag la till lite tomater och några kycklingbitar en brödskiva och det blev yummie!

Så gott!

Innan idag så har Jimmy och jag  varit i Trelleborg, där åt vi frukost på Systarar och bönor sen shoppade jag bland annat strumpor, nagellacksborttagning OCH bodylotion Marc Jacobs- Daisy, känns sååå lyxigt!

När vi körde hemåt tog vi en runda inom Steglarp  och hälsade på pappa och Rickard. Pappa var ju inte hemma igår när jag också var i Steglarp (blev utkastad för Jimmy hade sina kompisar över :)) så det var kul att träffas lite också. Vi blev bjudna på kaffe och vetebullar.

Ja, det var min dag hittills. Nu ska jag sätta mig i soffan, lyssna på lugn musik och läsa i min superroliga bok som jag fick av Rickard i julklapp. Människor som det varit synd om heter den.

Kramhej!

2 kommentarer:

  1. Els-MarieJohansson30 december 2009 kl. 11:45

    Så synd om oss 2 tjejer- jag sitter också ensam för Janne har antagligen fått maginfluensa!Jimmy kommer väl hem inatt o Janne kommer förhoppningsvis till mej imorgon!Annars får jag fira nyår själv!GOTT NYTT ÅR o kramar till er båda Vi ringer väl imorgon
    Ps Jag kommer inte in på internet på min dator så jag får låna Jannes Ds

    SvaraRadera
  2. Nej så tråkigt! Hoppas verkligen att Janne mår bättre idag och att du inte behöver sitta själv på nyårsafton! Ja, vi hörs senare idag. Kramar!

    SvaraRadera