måndag 28 december 2009

Julafton

Så blev det äntligen julafton!

Vi firade i Steglarp tillsammans med min familj. Dagen började med frukost och en morgonjulklapp. Jag fick Hälsokokboken, tror jag kommer få många bra tips på middagar där. Sen är det ju kanske ett plus att de är lite hälsosamma med :)

Det måste ju vara rättvist så mamma, pappa, Rickard och Jimmy fick också julklappar att öppna på morgonen.

Under dagen hjälpte jag till att städa, göra ljusstaken med pappa och göra Jansons frestelse. Blev dock en ansjovisbit mindre då Rickard försökte mata katten Randa med den, men den ville hon inte ha!

Klockan tre var det ju självklart dags för Kalle Anka och hans vänner.  Alltid lika mysigt att sitta där framför tvn och mumsa några pepparkakor tillsammans med lite glögg.

Efter Kalle körde jag pappa till en granne där han skulle tomta och sen kunde vi äntligen äta, attans vad det är gott med julmat! :)

Sen kunde vi ju ha vår julklappsutdelning med. Jag fick en massa fint! Jag tackar så hemskt mycket!

När gröten var äten och gästerna hade åkte hem tog vi fram vårt yatzy och julgodiset.  Jag vann till och med en gång!

Det känns jättekonstigt att julafton är över. Det gick helt för fort. Det är väl bara så det är.

Men en helt underbar jul det har jag ju haft även i år!

Från tomten?
Jimmys morgonjulklappar
Jag fick Hälsokokboken
Julfin
Faster, bror Rickard och kusinen
Den traditionsenliga ljusstaken är på plats
Det sprakade även en munter brasa :)
Julklappar!
Mer julklappar
Pappa testar sin julklapp
Mamma fick agera tomte

1 kommentar:

  1. Så mysigt vi hade det honey! Tack för de fina julklapparna. Du är bäst! :)

    SvaraRadera