söndag 20 februari 2011

Here comes the sun, and I say It's alright!

Jag vill så gärna skriva om att fint, fult, tråkigt, roligt, litet och stort som händer i mitt liv.

Tråkigt att skylla på att tiden inte finns.

Och nu har jag tid. Idag får det bli en lista.

Saker som gör mig glad:
  • Om 2 månader och 22 dagar blir jag Fru Johansson och ska verkligen gifta mig med min älskade Jimmy! Blir helt löjligt bubblig och samtidigt tårögd när jag tänker på det. Så otroligt glad jag är för att vi hittade varandra, Jimmy och jag.
  • Att min mamma tar sig tid en lördag-eftermiddag för att testa en bröllopsfrisyr på mig.
  • Jag blir glad när jag tänker på att jag ska se genrepet till melodifestivalen nästa lördag. Det är min födelsedagspresent från Emelie och Johan och det ska bli så kul!
  • Jag blir glad när jag tittar på våra rosa tulpaner som står på bordet. Då känns våren lite närmare :)
  • Jag blir glad av att sitta och titta på gamla foto när jag är hemma i Steglarp.
  • Att jag har vänner som bryr sig om mig. Och på tal om vänner så blir jag så glad när jag tänker på att Emelie och Johan ska få ett pyre. Tänk att nu är man i den åldern. Bästa vänner ska få barn och det är helt självklart liksom! Tänk om det händer oss någon gång med, det vill jag.
  • Att göra en sådan här lista gör mig glad, för nu ger jag mig tid att tänka på att jag faktiskt har det väldigt bra i livet. Ska tänka på det när jag står och tjatar på barnen på jobb eller när jag inte hittar mina cykelnycklar och när jag väl hittar dem så är låset fruset! :)



1 kommentar: