söndag 27 februari 2011

melodifestival

När jag fyllde år fick jag en biljett till genrepet av melodifestivalen av Emelie och Johan. Igår var det dags och klockan 14.00 satt vi på arenan och fick lyssna på alla bidragen i förhand. Som en sann melodifestival fantast så var det ju självklart jättekul!

Har faktiskt varit på två genrep till melodifestivalen tidigare.

2009, då den fjärde deltävlingen också var i Malmö. Då fick jag se Malena Erman, Thorleifs och Darin var faktiskt pausunderhållning.

Första gången var 1995! Då var det på Malmö stadsteater, jag skulle fylla elva år och jag fick bland annat se Jan Johansen och Cecilia Wennersten :)

Melodifestivalen dagen var inte över när vi lämnade Malmö arena igår. Nä, klockan 19:00 var vi bjudna hem till Emelie och Johan. Vi fick mycket god och vällagad mat och en himmelskt god efterrätt!

Vi såg självklart på melodifestivalen, men jag blev jättebesviken! tog ju det nästan för givet att Melody club skulle gå vidare...

Nu hejar jag på Sanna och Brolle i finalen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar