måndag 29 juni 2009

En riktigt härlig helg

Fredagen den 26/6

Jag åkte till Höllviken så att jag var där klockan 18:00. Där mötte två kollegor upp mig och vi gick hem till en annan arbetskamrat som bor i Höllviken. Där såg vi fotbollen mellan Sverige och England, jag fick hålla en 11 dagar gammal bebis och vi hade det allmänt trevligt. Sedan gick vi till The William Shakespeare pub, där såg vi straffarna i fotbollen, drack och åt gott. När vi varit där i någon timme gick vi över vägen till Millenium. Där stannade jag inte så länge, för kollegorna hade spridits lite överallt i lokalen. Jag tog bussen hem till Malmö och mötte upp Jimmy på stippes, där delade vi en pommestallrik med vitlökssås. Yummie! :)

Det var en riktigt trevlig kväll ute!

Redo för utekväll!
Utsikten från där vi satt och åt

Lördagen den 27/6

Dagen började med en frukost med Emelie och Jessie på Espresso house. Mycket gott och lyckat. Därefter cyklade jag hem, hämtade Jimmy så vi kunde köra till Svedala marknad. Där mötte vi upp mamma och gick en sväng. Jag köpte inget. Tanken var att jag skulle hitta Gåsatofflor, men hittade ju självklart inga. Sedan körde vi hem till Malmö igen. På kvällen åt vi Halloumisallad med vitlöksbröd som var mycket gott. Vi gick en runda i stan sen spelade vi en massa yatzy och pratade om livet. Halv ett körde vi (jimmy) till Trelleborg för att hämta mamma och pappa som hade varit på en 60- års fest. På det hela, en mycket mysig lördag.

Mina snygga vänninor!
Jag i ny outfit
Mina kära honey och jag

Söndagen den 28/6

Emelie skickade ett sms till mig på morgonen och frågade om jag ville hänga med på äventyr, självklart ville jag det! Nu bar det iväg till Entre, där åt vi en helt för dyr frukost på Barista och åt med andakt :) Sedan kollade vi vad affärerna hade att erbjuda. Själv köpte jag en liten hårspray (till resan) och solskydd (självklart också till resan). Därefter cyklade vi till Västra hamnen och tog ett välbehövligt dopp. Men äventyren var inte slut där! När jag kom hem igen åkte Jimmy och jag till Svedala (igen, jag vet!) och åt en mjukglass, sen gick vi en runda i skogen och kom sedan fram till Yddingesjön, där kastade vi mackor och jag doppade fötterna. Väl hemma i Malmö igen cyklade vi till Möllan, sen gick vi till kanalen, hyrde trampebåt och det var så mysigt! Sen rundade vi Lilla torg och gick tillbaka till Möllan. Där åt vi på Mascot och hade det så härligt. Hemma igen spelade vi ett parti yatzy sen stupade jag i säng efter en helt underbart härlig dag och helg!

Mmm, glass!


Jag i båten

Kanalen

Jimmy med mat

1 kommentar:

  1. Ja, det har varit en riktigt härlig helg. Synd att den tog slut så fort bara. Älskar dig! :)

    SvaraRadera